Jako podmiot leczniczy udostępniamy informacje od Rzecznika Praw Pacjenta dotyczące zwiększonej dostępności infolinii Rzecznika. Od 1 marca 2024 r., infolinia jest dostępna całodobowo, siedem dni w tygodniu. Ta zmiana ma na celu umożliwienie pacjentom dostępu do niezbędnej pomocy w każdej chwili, szczególnie w sytuacjach kryzysowych.
Numer dostępu do infolinii: 800 190 590. Połączenia z infolinią są bezpłatne.
Rzecznik Praw Pacjenta współpracuje również z organizacjami pozarządowymi w ramach projektu „Łączy nas pacjent”. Inicjatywa ta ma na celu zapewnienie pacjentom dodatkowego wsparcia i dostępu do ekspertów, którzy mogą udzielić kompleksowej pomocy w związku z danym schorzeniem lub obszarem opieki zdrowotnej. Dzięki tej inicjatywie pacjenci dzwoniący na infolinię będą mogli porozmawiać nie tylko ze specjalistami Biura Rzecznika Praw Pacjenta, ale też dyżurującym ekspertem danej organizacji.
Dla osób zainteresowanych szczegółami, więcej informacji na temat projektu można znaleźć na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/rpp/rzecznik-praw-pacjenta
Zachęcamy do zapoznania się z tymi możliwościami i korzystania z dostępnych zasobów.