Portal Pacjenta Portal Partnera
logo ue

KONTAKT

Dom Rodzinny - ul. Przytorowa 1 Nowy Dwór Mazowiecki (okolice Warszawy)

TELEFON

tel. 22 775 22 05; kom. 697 027 865

E-recepta – wskazówki dla seniora

E-recepta – wskazówki dla seniora

Od pewnego czasu wszyscy pacjenci muszą dostosowywać się do coraz to kolejnych zmian w funkcjonowaniu ochrony zdrowia – jednym z najważniejszych jej trendów jest cyfryzacja, czyli odchodzenie od papierowych dokumentów na rzecz ich wersji elektronicznych. Jednym z takich dokumentów jest e-recepta. Co trzeba o niej wiedzieć?

E-recepta jest dokumentem elektronicznym, który jakiś czas temu zastąpił tradycyjną receptę papierową. Można ją zrealizować na podstawie czterocyfrowego kodu, który pacjent otrzymuje mailowo, przez SMS-a lub na wydruku informacyjnym.

Jeśli chodzi o wizyty lekarskie, po wprowadzeniu obowiązkowej e-recepty dla pacjentów nie zmieniło się zbyt wiele. Należy zgłosić się do lekarza, specjalista przeprowadza z pacjentem wywiad, wykonuje niezbędne badania i pomiary, a po postawieniu diagnozy wypisuje e-receptę. W tym momencie następuje najważniejsza różnica dla pacjenta – nie otrzymuje on tradycyjnej papierowej recepty, ale dokument ma formę elektroniczną. Do pacjenta trafia jedynie czterocyfrowy kod, na podstawie którego może zrealizować receptę w wybranej aptece.

Kod może trafić do pacjenta:

  • na adres mailowy,
  • przez SMS-a,
  • w postaci wydruku informacyjnego od lekarza.

Uwaga! Aby kody dochodziły na maila lub przez SMS-a, najpierw należy założyć Internetowe Konto Pacjenta i odpowiednio je skonfigurować – aby to zrobić, najlepiej poprosić o pomoc młodszego członka rodziny. Posiadanie Internetowego Konta Pacjenta nie jest jednak obowiązkowe – jak już wspomniano, kod może trafić do pacjenta w postaci wydruku informacyjnego od lekarza.

Jak zrealizować e-receptę?

E-receptę można zrealizować w dowolnej wybranej przez pacjenta aptece – potrzebny jest do tego wcześniej otrzymany czterocyfrowy kod i numer PESEL. Leki z jednej e-recepty można kupić w różnym czasie w różnych aptekach, ale kupując następne opakowania tego samego leku, należy wrócić do tej samej apteki. E-recepta co do zasady jest ważna 30 dni, ale jeśli lekarz wybierze taką opcję, może być ważna nawet 120 lub 365 dni. Warto pamiętać, że jeśli na jednej aptece znajduje się kilka przepisanych leków, pacjent nie potrzebuje odpisu, aby kupić je w różnych aptekach (pacjent nie straci też refundacji na nie).

Choć w pierwszej chwili e-recepta może być dla seniorów trudna do zrozumienia, to jednak ma wiele zalet. Jest ona zawsze czytelna, nie ma ryzyka otrzymania niewłaściwego leku, nie można jej zgubić czy zniszczyć (wszystkie e-recepty znajdują się w Internetowym Koncie Pacjenta). Znaleźć można na niej także informacje dotyczące dawkowania leku. Jak więc widać, po zapoznaniu się z funkcjonowaniem e-recepty może ona stać się naprawdę dużą wygodą!

Comments are closed.
close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonię do Ciebie!


Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora („Dom Rodzinny” s. c. W.P. Kerpert, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, ul. Przytorowa 1, nip: 531-14-88-816.) jedynie do kontaktu ze mną.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Zakład Opiekuńczo-Leczniczy „Dom Rodzinny” s. c. W.P. Kerpert, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, ul. Przytorowa 1, nip: 531-14-88-816.
2. Dane będą przetwarzane w celu kontaktu telefonicznego na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Zostaw numer
oddzwonimy!
Wyślij zapytanie
na interesujący Cię temat...








Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora („Dom Rodzinny” s. c. W.P. Kerpert, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, ul. Przytorowa 1, nip: 531-14-88-816.) jedynie do kontaktu ze mną.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Zakład Opiekuńczo-Leczniczy „Dom Rodzinny” s. c. W.P. Kerpert, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki, ul. Przytorowa 1, nip: 531-14-88-816.
2. Dane będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).